Medewerkers, cliënten en mantelzorgers dupe van slecht georganiseerde Wmo
Medewerkers in de huishoudelijk thuiszorg in Utrecht die hun werkdruk zien toenemen en vaak niet of nauwelijks kunnen rondkomen. Cliënten en mantelzorgers die door het grote personeelstekort steeds vaker in de knel komen. En zorgaanbieders die van de gemeente te weinig geld krijgen om goede zorg te kunnen leveren. Dit beeld komt naar voren uit een enquête van FNV Zorg & Welzijn, in samenwerking met de Wmo Cliëntenraad Utrecht.
De enquête is ingevuld door 428 medewerkers, cliënten, mantelzorgers en andere betrokkenen. De FNV en zo’n vijftig medewerkers huishoudelijke thuiszorg, cliënten en andere betrokkenen overhandigen donderdag 12 december een rapport naar aanleiding van deze enquête aan het Utrechtse College van Burgemeester & Wethouders en David Bosch (UtrechtNu!), voorzitter van de raadscommissie Jeugd, Welzijn, Cultuur en Sport.
Klik hier om het hele bericht te lezen.
Deel dit bericht: