Maarssen – Zowel de lift als de roltrap aan de westzijde van station Maarssen zijn kapot. Reizigers die hier afhankelijk van zijn moeten contact opnemen met de NS voor een alternatief reisadvies.
“Reizigers met een mobiliteitsbeperking kunnen station Maarssen momenteel beter vermijden”, schrijft Rover op hun website. De reizigersorganisatie kreeg klachten binnen omdat de lift en de roltrap op het station kapot zijn.
De lift en roltrap staan stil na wateroverlast, laat een woordvoerder van ProRail weten. Ook is de schachtdeur van de lift kapot door vandalisme. Dat is nou net een onderdeel dat ProRail zelf niet op voorraad heeft. “Bij vandalisme gaan er onderdelen kapot die niet op een natuurlijke manier stuk zouden gaan.” ProRail kan daarom nog niet zeggen wanneer het probleem opgelost is.
Gestrande reizigers kunnen via het telefoonnummer dat op de liftsticker staat contact opnemen met de klantenservice van NS. Die kijkt dan mee voor een alternatief reisadvies. “Dat kan het gebruik van een andere lift zijn of de inzet van een taxi op kosten van ons”, aldus ProRail. Dat eerste is volgens Rover geen optie omdat de andere lift aan de Oostzijde niet te voet of per rolstoel te bereiken is vanaf het busstation. “Reizigers moeten kilometers omreizen om het Amsterdam-Rijnkanaal via een hoge brug over te steken.”
Het komt vaker voor dat liften buiten werking zijn. Zo kwam de gehandicapte Annemarie afgelopen zomer vast te zitten op station Houten Castellum omdat de lift het niet deed. ProRail liet toen weten dat van de 450 liften op stations in Nederland er gemiddeld tien langdurig (langer dan een week) stuk zijn.
BRON: RTVUtrecht
Deel dit bericht: