Sinds 8 juni jl. is het weer mogelijk om met Valys te reizen. Wij vinden het fijn om u te kunnen melden dat er met directe ingang versoepelingen zijn voor het vervoer via Valys. Dit betekent dat het vanaf nu weer mogelijk is om:
- Een reis te reserveren waarbij u uw scootmobiel meeneemt;
- Een reis te reserveren met Valys Begeleid, vervoer van deur-tot-deur in combinatie met taxi en trein onder begeleiding.
Daarnaast is het vanaf aanstaande maandag, 6 juli, weer mogelijk om uw reizen online te boeken via Mijn Valys. De volgende tijdelijke spelregels gelden op dit moment nog wel:
- Reis alleen als u geen klachten heeft;
- Reserveer uw reis (zowel uw heen- als uw terugreis) 48 uur van te voren, dit is een tijdelijke maatregel, die bijdraagt aan de betrouwbaarheid van het vervoer. Omdat wij op deze manier de vervoerder in staat stellen om op een juiste manier te voorzien in uw vervoersbehoefte. Wij verwachten deze maatregel binnen twee weken te kunnen versoepelen;
- Het reserveren van uw reis kan telefonisch en vanaf maandag 6 juli ook online;
- Bij het reserveren van uw reis stellen wij enkele gezondheidsvragen om te bepalen of wij u veilig kunnen vervoeren;
- Bij het reserveren van uw reis kan er gevraagd worden of wij u na afloop van de reis mogen bellen om naar uw ervaring te vragen;
- Tijdens de reis moet u een mondkapje dragen. De eisen die gesteld worden aan uw mondkapje staan gelijk aan de eisen die gelden voor mondkapjes in het OV. Dit betekent dat een mondkapje gekocht of zelf gemaakt mag staan, maar dat uw kraag, uw sjaal of een mondkapje gemaakt van een sok niet toegestaan is.
Wanneer u om medische redenen geen mondkapje kunt dragen dan kunt u contact opnemen met Valys. Samen met u bekijken wij dan de mogelijkheden om alsnog op een veilige wijze in uw vervoersbehoefte te voorzien. Ook wanneer u een prioriteitsrit moet maken voor bijvoorbeeld een begrafenis of een crematie en deze rit valt binnen de 48 uur kunt u contact opnemen met Valys.
De chauffeurs dragen een mondkapje als er geen fysieke afscheiding tussen hen en u geplaatst is. Daarnaast reinigen zij tussen de ritten door de contactpunten van de taxi. Als de chauffeur u komt ophalen en u heeft klachten (verkoudheid, hoesten, etc.) dan mag hij besluiten u niet te vervoeren.
Als u vragen heeft over de tijdelijke spelregels in het Valysvervoer dan kunt u contact opnemen met de Valys klantenservice. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur via telefoonnummer: 0900 9630. Ook kunt u op werkdagen tussen 9.00 en 20.00 uur met hen chatten via: https://www.valys.nl/.
Bron: Valys.nl
Deel dit bericht: