Met ingang van maandag 8 juni wordt het vervoer via Valys weer opgestart. Om het vervoer veilig en verantwoord te laten opstarten nemen wij in overleg met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport de volgende maatregelen. Deze maatregelen komen overeen met het protocol voor veilig taxi- en zorgvervoer opgesteld door KNV:
- Reis alleen als u geen klachten heeft en als u geen andere vervoersmogelijkheid heeft dan Valys;
- U kunt uw reis alleen telefonisch reserveren, bij deze reservering zullen wij u enkele gezondheidsvragen stellen om te controleren of wij u kunnen vervoeren. Als u in verbandmet uw auditieve beperking niet in staat bent tot het telefonisch reserveren van uw Valysreis, dan kunt u via KPN teletolk contact met ons opnemen.
- U dient uw reis (zowel de heen- als de terugreis) minimaal 48 uur van te voren te reserveren. Op deze manier stellen wij de vervoerder in staat om op een juiste manier te voorzien in uw vervoersbehoefte. Dit is een tijdelijke maatregel die bijdraagt aan een betrouwbare herstart van het Valysvervoer voor alle Valuspashouders;
- Bij het maken van de reservering zullen wij u vragen of wij u mogen bellen over uw ervaring met de tijdelijke spelregels binnen het Valysvervoer;
- Het is niet toegestaan om te reizen met uw scootmobiel;
- Als u rolstoel gebonden bent dan begeleidt de chauffeur u bij het betreden van het voertuig en zet hij de rolstoel vast volgens de daarvoor geldende richtlijnen.
Tijdens de reis dient u een mondkapje te dragen, dit mag een gekocht of zelf gemaakt mondkapje zijn. De eisen die gesteld worden aan uw mondkapje zijn gelijk aan de eisen die gesteld worden aan het mondkapjes in het OV. Het gebruiken van uw sjaal of de kraag van uw jas of een mondkapje gemaakt van een sok voldoen niet aan deze eisen;
De maatregelen zijn tijdelijk en gericht op het opstarten van het vervoer. Op basis van hoe e.e.a. in de praktijk verloopt zullen we langzaam gaan toewerken naar het vervoer zoals het voor de Coronacrisis was.
De chauffeurs dragen een mondkapje als er geen fysieke afscheiding tussen hen en u geplaatst is. Daarnaast reinigen zij tussen de ritten door de contactpunten van de taxi. Als de chauffeur u op komt halen en u heeft klachten (verkoudheid, hoesten, etc.) dan mag hij besluiten u niet te vervoeren.
Als u vragen heeft over de opstart van Valys dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur. via 0900-9630. U kunt ook met ons chatten, de chat is geopend op werkdagen van 9.00 tot 20.00 uur en is te benaderen via: https://www.valys.nl/.. Als een reis wilt boeken dan kunt u contact opnemen met onze boekingscentrale via: 0900-9630.
Bron: Website Valys
Deel dit bericht: