Nieuw vervoersprotocol valys

Vanaf maandag 8 februari is het verplicht om tijdens de rit een medisch mondkapje te dragen (type II of IIR). Deze mondkapjes zijn vrij verkrijgbaar, bijvoorbeeld via internet.
Het is niet meer toegestaan om een zelfgemaakt of stoffen mondkapje te gebruiken in de taxi. Als de chauffeur twijfelt of u het juiste mondkapje draagt, dan mag hij besluiten u niet te vervoeren. Mocht het voor u om medische redenen niet mogelijk zijn een mondkapje te dragen, dan kunt u dit bij de boeking aangeven. Valys bekijkt dan samen met u de mogelijkheden om u alsnog te vervoeren.

Het vervoer kan gecombineerd worden uitgevoerd, vanaf maandag 8 februari gelden hiervoor de volgende regels:
– In een personenauto mag slechts één passagier vervoerd worden, achterin het voertuig*;
– In een bus mogen maximaal 3 passagiers vervoerd worden, de passagiers mogen niet recht achter elkaar zitten.

*Voor mensen die aantoonbaar uit één huishouden komen, zoals echtparen die samenwonen, geldt hier een uitzondering op. Zij mogen nog wel samen worden vervoerd. 

Deze nieuwe maatregelen zijn opgenomen in het sectorprotocol voor Zorgvervoer van branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer en is hier in te zien: https://www.knv.nl/wp-content/uploads/2021/01/Sectorprotocol-zorgvervoer-vanaf-18-jaar-en-ouder-incl-bijlage-RIVM-v250121-DEF.pdf.

De avondklok
Als gevolg van de landelijk geldende avondklok moet u om uiterlijk 21.00 uur op uw bestemming zijn. Iedereen moet tussen 21.00 en 4.30 binnen blijven. Alleen als dat noodzakelijk is, bijvoorbeeld bij een calamiteit, mag iemand tussen 21.00 en 4.30 buiten zijn. Zie voor meer informatie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/avondklok

Met Valys naar de vaccinatielocatie
Wanneer u een oproep krijgt voor uw vaccinatie kunt u gebruik maken van Valys om van en naar de vaccinatielocatie te reizen. U kunt met Valys zoals gebruikelijk reizen als de vaccinatielocatie meer dan 25 kilometer of 5 OV-zones van uw huisadres ligt. Als dit niet het geval is kunt u contact opnemen met uw regiovervoerder.

Tot slot
Als u vragen heeft, dan staat de Valys klantenservice u op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur graag te woord via telefoonnummer 0900-9630. Ook zijn zij op werkdagen tussen 9:00 en 20:00 uur bereikbaar via de chatfunctie https://www.valys.nl/. Het is 24/7 mogelijk om uw vraag online te stellen via het contactformulier op de website.
     

Verder Bericht

Vorige Bericht

« terug